مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 10:402023-10-07اقتصادي

 سفارت آذربایجان در ایران به زودی بازگشایی می شود


وزیر راه و شهرسازی از افتتاح پل آستارا ایران و جمهوری آذربایجان تا 2 ماه آینده خبر داد و گفت: تجارت ایران و آذربایجان راحت تر و ارزان تر می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، مهرداد بذرپاش درباره دستاوردهای سفر به کشور آذربایجان با بیان ایران راه یکی از کلان پروژه های دولت مردمی است و در راستای تکمیل زنجیره های کریدوری شمال به جنوب و شرق به غرب کشور اجرا خواهد شد، اظهار کرد: یکی از گذرگاه های رسمی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی و مورد تأکید رییس جمهور کشورمان گذرگاه ارس است که در مجاورت رودخانه ارس قرار دارد.

وی با اشاره به احداث پل آغبند روی رود ارس ادامه داد: احداث جاده در این منطقه نیز توسط ایران انجام می شود که از منطقه آغبند آغاز می شود و تا منطقه جلفا ادامه دارد.

وی افزود: این گذرگاه یکی از گذرگاه های اصلی و راهبردی مورد درخواست دو کشور بود که عملیات اجرایی آن  دیروز با حضور معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان که مسئولیت ریاست کمیسیون همکاری های مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان را نیز به عهده دارد، رسماً آغاز شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: علاوه بر آن، توافقی در خصوص آغاز عملیات اجرایی خط آهن در مجاورت پل آغبند انجام شد تا این خط آهن از منطقه آغبند (از طریق پل ریلی) وارد خاک ایران شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

 سفارت آذربایجان در ایران به زودی بازگشایی می شود

 سفارت آذربایجان در ایران به زودی بازگشایی می شود